Εμπρός, φίλοι μου, ας απλώσουμε σήμερα χωρίς δισταγμό το χέρι στους θησαυρούς του Ευαγγελίου, για να αντλήσουμε από εκεί κατά την συνήθειά μας πλούτο, που άφθονα σε όλους διαμοιράζεται και ούτε στο ελάχιστο ποτέ δεν ξοδεύεται. Ελάτε, τον πάνσοφο και πάλι ας ακολουθήσουμε, τον ωραίο οδηγό μας, τον Λουκά, να δούμε τον Χριστό να ανεβαίνει σε όρος υψηλό και τον Πέτρο και τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη να παίρνει μάρτυρες της θεϊκής Μεταμορφώσεως.

ΛΟΓΟΣ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

Εάν δεν το επιβεβαίωνε ο ίδιος ο Κύριος στους μαθητές του, αν δεν το μαρτυρούσε το Πνεύμα το Άγιο μέσα στα βιβλία της Καινής Διαθήκης, θα ήταν αδύνατο να το πιστέψουμε, ούτε καν και να το φανταστούμε. Ότι δηλαδή εμείς οι μικροί άνθρωποι θα μεταμορφωθούμε «εν δόξη», θα αξιωθούμε να απολαύσουμε και να κάνουμε δική μας τη δόξα του Χριστού.

Η ΔΟΞΑ ΤΟΥ, ΔΟΞΑ ΜΑΣ

1. Η Μεταμόρφωση του Χριστού, αδελφοί χριστιανοί, είναι ένα λαμπρό γεγονός της επίγειας ζωής Του, που κηρύττει περίτρανα την θεότητά Του. Ο Ιησούς Χριστός είναι Θεός και άνθρωπος, «θεάνθρωπος» με μια λέξη. Οι πολλοί όμως τον νόμιζαν για απλό άνθρωπο, γιατί έτσι φαινόταν. Αλλά στο όρος Θαβώρ, με την Μεταμόρφωσή Του, ο Ιησούς έδειξε ότι είναι και Θεός. Αυτό το έδειξε σε τρεις μόνο μαθητές Του, γιατί αν φαινόταν σε όλους ως Θεός, θα τον νόμιζαν κατά φαντασία και όχι ως πραγματικό άνθρωπο.

Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ

Σαράντα μέρες μετά τα Χριστούγεννα, οι ενορίες της Ορθόδοξης Εκκλησίας γιορτάζουν την Υπαπαντή του Κυρίου. Όμως επειδή συνήθως η γιορτή πέφτει σε εργάσιμη μέρα, έχει σχεδόν μισοξεχαστεί. Παρ’ όλα αυτά έρχεται όταν η Εκκλησία ολοκληρώνει «το χρόνο των Χριστουγέννων», αποκαλύπτοντας και συγκεφαλαιώνοντας το νόημα των Χριστουγέννων σ’ ένα ρεύμα καθαρής και βαθιάς χαράς.

Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΥΠΑΠΑΝΤΗΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ